Énagyi tapasztalatai: képzeld magad gyermeked helyébe, így jól dönthetsz.

Segítek, ha segíthetek: családi, bölcsődei nevelés, nevelj egészséges életmódra, áldozz időt, spórolj pénzt!

 Ötletek, javaslatok, bölcsőde előtti és alatti időszakra.       

 

 

 

1. Csak ha nincs más megoldás akkor kerüljön szóba a bölcsődei ellátás.

2. Legyen legalább két hónapunk arra, hogy felkészítsük gyermekünket a közösségi ellátásra.

 

Mit jelent ez:

 

-beszéljünk róla a  gyermeknek, hogy bölcsis lesz és miért, általában sokat emlegessük a bölcsit és,hogy sok kisgyerekkel együtt lesz ott.

 

- közelítsük az otthoni napirendet a bölcsődeihez. Tudatosítsuk benne, hogy bölcsiben is így következnek majd a napi események.

 

-néha csatlakozzunk gyermekünkkel a bölcsődei udvari játszáshoz legalább hetente egyszer egy-két órára.  Ismerkedjen a nevelőkkel gyerekekkel, hellyel, játéklehetőségekkel természetesen a mi irányításunk és figyelmünk mellett, nem zavarva a nevelők munkáját, a napi eseményeket, és a nevelőkkel előre egyeztetett szabályok betartásával.

 

- kisebb, nagyobb ügyintézéseink alkalmával  a fokozatosságot megtartva fél, egy, kettő, három órán át hagyjuk gyermekünket, rokonnál, nagyszülőnél, szomszédnál /amilyen lehetőség van/. Néha töltse délelőttjét ebéddel és azt követő délutáni alvással máshol az előzőekben jelzettek szerint ahol, és ahogy mód, lehetőség van. Ezzel hozzászoktatjuk, hogy nem mindig van a szülővel, de nem hagyják, ott. Tudatosítani kell benne, hogy a bölcsiben is így lesz, csak addig lesz ott, míg Anya, Apa dolgozik. Ezt eseményekhez kötötten magyarázzuk neki.

 

-élelmezését, étrendjét közelítsük a bölcsődeihez! Írjuk több héten át a bölcsődei étlapokat és a szerint főzzünk otthon. Tudatosítsuk benne, hogy ott is hasonlókat, hasonlóan fog enni, étkezni. 

 

- olyan alvási, étkezési, egyéb szokásokról fokozatosan próbáljuk leszoktatni, ami a bölcsődében nem megvalósítható, vagy a csoport életét zavarná /vezetővel előzetesen megbeszélve a szokásait, a lehetséges változtatni valókat és módját/  

 

3. Ne a bölcsődébe kerüléskor szoktassuk le az ujj szopásról, vagy cumizásról, és ne várjuk el a nevelőktől sem. Legyünk részesei gyermekünk bölcsődébe szoktatásának, a beszoktatás időszaka jó lehetőség a nevelők megismerésére, a közös, egymást segítő, kölcsönös bizalmon alapuló gondozás- nevelés kialakítására. Mindig a gyermek hangulata, elfogadó készsége határozza meg a bölcsődei beszoktatás hosszát! A szülő távolléti idejének kialakításakor, jó ha az a szülő vagy nagyszülő megy vele a bölcsibe, akitől könnyebben elválik. Mindig beszéljük meg a gyermekkel, hogy mikor és ki megy érte a bölcsibe. Ha változás történik a reggel megbeszélt elvitelben, jelezzük telefonon a nevelőnek, hogy fel tudja készíteni a gyermeket a várható változásra.

 

4. Első naptól kezdve, vigyen magával alvós, vagy vígasztalós, vagy megnyugtatós kedvencet, vagy csak a legkedvesebb játékát. /ez neki az otthona egy darabja, ami segíti a biztonságérzete kialakulását/. A reggeli elválások legyenek nagyon szeretetteljesek, de rövidek, és határozottak

 

5. Mindíg őszintén mondjuk el az előző napi olyan eseményeket ami, kihathat másnapi hangulatára,  közérzetére, egészségére, étkezés megváltozásásra, viselkedésére stb. /beteg gyermek nyűgös, nem játszik, rossz a hangulata, közérzete, nem eszik, és fertőzheti, fertőzi társait is!/

 

 6.  Ha kérdéseink, kétségeink, tisztázni való helyzet van, ha nem értünk valamivel egyet, mindig kérjünk lehetőséget a nevelőtől, a megbeszélésre, beszélgetésre.

 

7. Legyen időnk a délutáni érkezésünkkor érdeklődni, megbeszélni a napi eseményeket, változásokat, kérjük a nevelő beszámolóját a gyermek napjának fontos történéseiről. Közben gyermekünk is befejezheti esetlegesen érkezésünkkor megkezdett játékát.

 

8. Bölcsődéből hazaérkezve, legyen legalább egy közösen a gyermekkel együtt töltött óránk, ha sok dolgunk van, akkor, csináljuk közösen vele együtt, hogy érezze, hogy hiányzott nekünk, fontos nekünk. Ha már tud beszélni beszéltessük el vele a napi tevékenységét. Figyeljünk arra amit mond. Kiderülhet számunkra, mi volt jó és mi volt rossz neki a nap folyamán.

 

9. Soha ne csapjuk be, beszoktatás alatt soha ne menjünk úgy el, hogy nem szólunk neki, vagy nem köszönünk el tőle, még ha sír, akkor sem. Ne fenyegessük a gyemeket, ha nem akar rögtön hazamenni, hogy itt hagylak, vagy ha nem elvárásunknak megfelelően viselkedik: rossz leszel mész a bölcsibe, stb.

 

10. Mindig erősítsük meg abban, hogy szeretjük, hogy örülünk, hogy sok jót mondott a nevelője róla, dícsérjük meg, ha jól tett valamit. Mondjuk neki, örülök, hogy segítettél pakolni játékokat, örülök, hogy szóltál, hogy pisilni kell. Boldog vagyok, hogy odaadtad a macit xy-nak mondjuk a gyermek nevét. Máskor is így csináld! Legközelebb is szóljál! stb.

 

11.Büntessük meg ha helytelenül cselekszik / nem verésre gondolok/ pl. ne mondjuk azt, hogy rossz vagy, az a személyére irányul, ezzel azt tudatosítjuk benne, hogy nem szerethető, ezért előbb utóbb egyre több helytelen dolgot fog tenni. Mondjuk, hogy dühös vagyok, mert összetörted, vagy fellökted, eldobtad, megharaptad, stb / rövid érthető magyarázattal/. Többet ne tedd! Ha ismétli, emlékeztessük, hogy megbeszéltük, nem tehet ilyet / ezt már magyarázat nélkül/. Ha újra megteszi, akkor ültessük le 5- vagy 10 percre és mi határozzuk meg, azalatt mit csinálhat, ezt be kell tartatni vele.

 

12. Bölcsődében tett helytelen cselekedetéért, otthon már ne kapjon büntetést, mert nem fogja tudni, miért kapja. De meg kell vele beszélni, hogy az a cselekedet amiről a nevelője beszámolt az nem helyes, és, hogy szomorúan hallgatta a szülő. Így emlékeztetjük rá, és rövid magyarázatot kapjon, hogy miért nem volt helyes amit csinált.

 

pl. Mondjuk: nagyon szeretlek, de szomorú vagyok, mert a "Marika' néni azt mesélte, hogy ezt, meg ezt.......... csináltad. Tudod ez nagyon fájdalmas! vagy: ez Neked is nagyon fájt volna stb.

 

13. A sok helytelen cselekedetet produkáló gyermeknél nagyon fontos, hogy a legkisebb jó cselekedetét is sokkal nagyobb hangsúllyal dícsérjük, mint ahogy a rosszat büntetjük. Így tudjuk a pozitívumok irányába terelgetni figyelmét a dicséretekkel. Boldog vagyok, mert...., örülök, mert...., nagyon büszke vagyok rád, nagyon jól csináltad, látom, jól sikerült, megmutatjuk / xy-nak/ milyen szép rendet raktál, stb.Kacsintás

 

 

 

 

 

 

 

 





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 33
Tegnapi: 31
Heti: 111
Havi: 907
Össz.: 72 312

Látogatottság növelés
Oldal: Ötletek, javaslatok
Énagyi tapasztalatai: képzeld magad gyermeked helyébe, így jól dönthetsz. - © 2008 - 2018 - evamama.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen weboldal szerkesztő mindig ingyenes. A weboldal itt: Ingyen weboldal

Adatvédelmi Nyilatkozat

A HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: mikortól legyen bölcsis - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »